Diaľničným tunelom pod Braniskom prešli v sobotu prvé autá
Prešovský denník, 3.5.1999
Korytné/Široké - Streľba fliaš šampanského, spev a veselá vrava zavládli v sobotu popoludní hlboko v útrobách Braniska. Predchádzalo tomu prerážanie umelo postavenej steny z betónu a skál, čestné hlásenia baníkov v rovnošatách o prerazení tunela so slávnostnými prípitkami.
Prvý slovenský diaľničný tunel v dĺžke 4822 metrov naši baníci prerazili za 23 mesiacov. Skutočné prerazenie, ako sme už informovali sa uskutočnilo v utorok 27. apríla popoludní. Tunel bol vyrazený s nevídanou presnosťou. Merateľné odchýlky dosiahli 11 až 17 milimetrov pri dovolenej tolerancii 100 milimetrov. Na slávnostnom zhromaždení baníkov po posvätení tunela predseda vlády SR Mikuláš Dzurinda mimoriane ocenil fakt, že na tejto zatiaľ najväčšej diaľničnej stavbe na Slovensku, nedošlo v podzemí k žiadnemu vážnemu pracovnému úrazu. Minister dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Gabriel Palacka zdôraznil, že napriek ekonomickým problémom vláda SR urobí všetko pre to, aby sa našli zdroje na dokončenie tunela podľa pôvodného harmonogramu. Minister hospodárstva SR Ľudovít Černák ocenil výkon dodávateľov, ktorý ich radí medzi špičku, a pripomenul, že túto náročnú stavbu začala predchádzajúca a plynulo dokončuje súčasná slovenská vláda.
Branisko razili z dvoch strán. Zo západného portálu nad obcou Korytné Banské stavby Prievidza, z východného portálu pri obci Široké Združenie Spiš, ktoré tvoria firmy ŽELBA, URAN PRES, a Geotechnik.
Po slávnostnom zhromažení päť áut s hosťami a novinármi po prvý raz prešlo tunelom od západu na východ. Prvá polovica tunela s dvomi jazdnými pruhmi má byť uvedená do prevádzky začiatkom roku 2002.
Dátum vloženia:
3. 4. 2020 23:06
Dátum poslednej aktualizácie: 7. 4. 2020 23:08
Dátum poslednej aktualizácie: 7. 4. 2020 23:08